/ UWCRCN /

United World Colleges Red Cross Nordic

Ett samtal som kommer komma att förändra mitt liv totalt. Jag blev efter en lång och omständig tid av intervjuer erbjuden en plats på United World Colleges Red Cross Nordic i den norska fjorden Flekke, tre timmar norr om Bergen i det fantastiska Sogne og Fjordane, Fjaler kommun. Jag tror inte att du kan föreställa dig känslorna som vällde upp likt tsunamivågor inom mig. Jag ska spendera de två kommande åren på en internatskola tillsammans med 200 elever från mer än 80 olika länder. Jag kommer att få uppleva det jag har drömt om under så lång tid och jag kommer (förhoppningsvis) att få kompisar från så många olika ställen i världen, med så många olika erfarenheter.
 
Sedan jag genom en kompis fick nys om detta stipendium har jag hoppats och drömt om vart annat, men när det väl kom till kritan efter den andra intervjuomgången trodde jag inte att jag skulle bli uttagen. Absolut, jag ville inte få upp mina förväntningar, men helt ärligt, jag väntade mig inte att jag skulle få det. Varför jag liksom? Men tydligen tyckte de att jag förtjänade en chans, och jag är så tacks
 
am och överlycklig över detta. Antagligen har jag att under våren och sommaren som tjatat era hjärnor i bitar med snack om detta, men jag har försökt tona ner mig något för er skull (aka jag brister inombords av lycka).
 
Mvh Klara