/ UWCRCN /

Scandinavian Trip to Bergen

Fyra timmars bussresa är vad som krävs för att ta sig till närmsta "storstad" - Bergen. Fyra timmars bussresa dit och fyra hem i en skumpig buss på slingrande bergsvägar, genom berg, upp på berg, runt berg och längs berg. Men det var värt de åtta restimmarna för att få se lite riktig civilisation igen. Jag såg skyltfönster, nya människor, riktiga gågator, restauranger och fin arkitektur. Jag är inte gjord för att bo på landet, det är verkligen inte min grej. 
 
Vi åkte klockan 13.30, alltså mitt under sista blocket, och kom fram till Bergen kl. 5. Vi fick två timmar fritid innan vi skulle infinna oss utanför teatern där vi skulle se Ipsons pjäs "Når de døde våkner". Jag, Solveig och Anne antog uppdraget att hitta en mysig restaurang. Efter lite letande hittade vi en ekologisk restaurang där vi åt varsinn stor hamburgare för att fira att vi äntligen fick riktigt kött. Vad det smälte i munnen, lyckan var total.
 
Kl. 7 mötte vi resten av skandinaverna utanför teaterhuset i Bergen, var vi skulle se pjäsen. Pjäsen var otroligt bra faktiskt, jag har sett så mycket bra skådespeleri på sista tiden - till och med här på skolan är folk så otroligt begåvade när det gäller teater (och det mesta andra också för den delen). Jag har blivit så otroligt inspirerad. 
 
Efter det var det dags att bege sig hemåt igen och jag var så sjukt sliten. Jag somnade som en liten bebis halvvägs hem efter att ha haft ett långt samtal på telefon med Paula om allt mellan himmel och jord (men kanske mest fokus på relationer). Här får ni lite bilder.