/ UWCRCN /

Waiting

Skulle publicerats igår 18.30

 

Återigen i bussen hem från Mottak, men denna gång med ett stort leende på läpparna. Jag tillbringade mina 1,5 h där med att först dricka te i Abdurahmans rum och senare äta bröd och sudansk linsröra i Amros rum. Jag börjar äntligen få vänner där! Hassan, Salah och Amro har lovat att nästa gång bjuda oss på sudansk traditionell mat och musik och jag ser fram emot det så sjukt mycket. Den varma känslan i mitt bröst går nästan att ta på.

 

Idag hade vi skandinaviska språk i språkgrupperna, alltså alla svenskar tillsammans, och likadant med danskarna och norrmännen. Det var så skönt. Jag älskar våra blandade grupper, missuppfatta mig inte, men det var så underbart att förstå exakt allt vad alla sa. Full förståelse för en gångs skull. Jag älskar dessutom mina svenska co-years, de är ett så härligt gäng. Vår lärare Sofia råkar ju dessutom vara en sjukt bra lärare och fin person, och swedish Classroom kan ju vara det bästa som hänt oss. Helt enkelt hade vi ganska trevligt när vi blocket innan lunch satt i våra soffor och diskuterade lyrikens koder och hemligheter. 

 

Nu är det lite mer än ett dygn innan jag beger mig mot Stockholm för en vecka! Det ska bli ganska skönt med en paus från Campus faktiskt. En sipp av verkligheten och livet utanför. Men det känns inte längre konstigt - detta är min vardag och den kommer att finnas kvar när jag kommer tillbaka. Likaså har jag efter två månader fått tillräckligt mycket grepp om den här platsen och tillräckligt mycket bas för att känna mig säker här att jag nu kan inse att livet pågår där hemma med, och till och med acceptera det. Det tog ett tag faktiskt. Men jag tror att jag kan acceptera det för att jag trivs så otroligt bra här. 

 

Nu ska jag ta en tupplur på Dylans axel i väntan på att vi kommer tillbaka till Campus. Detta kan dock ta ett tag tror jag då många vägar är stängda på grund av det kraftiga och konstanta regnet hela veckan. Alla forsar svämmar över och alla dammar är nästan en meter djupare än vanligtvis. Men det är ok, han luktar väldigt gott. Det enda är att Cheyenne har tagit min tjocktröja och sover på den, och det är ganska kallt. Dessutom måste jag plugga ungefär 30 sidor case study i geografi ikväll inför essay writing imorgon. Så det vore trevligt att komma tillbaka.