/ UWCRCN /

African Feeling

Idag är en fin dag igen. Solen skiner och det blåser en frisk bris över fjorden och in mot oss här vid strandkanten. Temperaturen är ganska kylig men jag hoppas på lite högre grader när solen börjar värma upp luften i dalen. Hur som helst verkar prognosen för dagen bra och jag börjar dagen produktivt med att göra matte och ESS inför nästa vecka. Idag är det både African Bazaar och African Show som jag nu har dedikerat ett flertal av mina kvällar åt, och då endast sittande på en stol med en maracas i ena handen, bestämt stampande takten med ena foten med kroppen diggande till det svängiga beatet i Agolo och African Woman. Ja, jag har ju inte en särskilt stor del i showen, men det är ändå ganska roligt att vara med (när repen inte håller på till klockan 00.30 på natten en skoldag...). Nackdelen är att jag inte kommer att kunna se showen då jag antagligen kommer att behöva vara backstage hela tiden, och antagligen inte heller kommer att kunna ta några bilder.
 
Jag pratade just med Pappa, och han har hittat en kamera med två objektiv som jag antagligen kan köpa, och som de sedan kan ta med upp när de kommer till påsk! Jag är lycklig. Nu lite mer läxor och sedan African Bazaar. Sedan ska jag också försöka klämma in TSK någonstans också...