/ UWCRCN /

Oasis

Nu är det dags för mig att somna in i min översäng i det allra yttersta från Student Village sett vänstra hörnet på Denmark House. Utomhus blåser det något så in i bängen och runt mig skakar väggarna. Det känns som att vara på Valö, mitt landställe, en kväll på hösten med vinden så nära inpå vid väggen. Jag känner mig trygg. I rummet hörs för ovanlighetens skull ingenting - ingen hostar, viskar eller pratar. Lorena har redan gått och lagt sig, Aya pluggar i sängen nedanför mig och både Pil och Yenglik är någon annan stans. För en gångs skull är det lugnt och skönt kring mig. Min kropp är också helt avslappnad efter ett ovanligt jobbigt benpass i TSK då badmintonen återigen blev inställd. 
 
Idag var det 17 dagar tills jag fyller myndig, och 23 dagar tills familjen kommer upp och hälsar på. Från och med nu blir det lättare, och våren kommer och smälter bort alla problem med sin sol och sin värme som tillåter oss att äntligen vara utomhus. 
 
Salut printemps! 

#1 / / Ylva:

Kram!