/ San Francisco /

Sunday Funday

Med fönstret öppet mot ett mullrande Market Street börjar den sista helgdagen för denna vecka, och mycket ska göras idag också. Alltid händer något, alltid är det någonting som ska göras - full rulle konstant. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om detta hektiska schema som väl ändå borde anses ha blivit valt av ingen mindre än mig själv. Å ena sidan stressar det mig att hela tiden ha någonting på agendan - att aldrig bara kunna tänka på ingenting. Å andra sidan är det otroligt bekvämt att hela tiden veta att det finns någonting att göra. Jag är väl en produkt av min tid antar jag, för då jag dels känner mig stressad över detta Minerva-liv, känner jag också att jag antagligen hade varit lika stressad över att inte ha någonting att göra alls. Nåja, hur viktigt är det egentligen? Jag får lov tids nog, och då kan man få ta paus. Kanske är det Californiens väder, men hösten känns inte lika påträngande och deprimerande som vanligt.
 
För dagen väntar två uppsatsers inlämning, förberedning inför morgondagens pysseleftermiddag med mina residents samt te-möte med en resident. 
 
NU KÖR VI.