/ Seoul /

Another one of those days

Återigen lockade cafelivet inför veckans akademiska åtaganden. Jag vaknade klockan 12 av att Alex ringde på dörren, och efter lite grymtande och morrande förlorade jag den tysta kampen mot Kroner om vem som behövde lämna sängens värme och öppna dörren. Kroner hade varit ute sent och kommit hem efter att jag somnat, och jag kom hem ganska sent själv, så vi var inte på toppnivåer energimässigt. Efter en långsam vakningsprocess gick jag den långa färden nerför korridoren till Antonias rum två dörrar ner och knackade på. Hennes rumskompis Phoebe öppnade dörren och viskade "Antonia's still sleeping, she's not feeling great..." Jag tryckte mig förbi, tände lampan och sa "time to wake up sleeping beauty, you have a lot to do today". Jag vet, jag är en så bra vän. För att mildra hur barskt det låter så har vi kommit överens om att det är så vi vill att den andra ska göra om den andra hade mycket att göra på dagen. Hon tackade mig sen. 
 
Efter en liten tur till Lotterias hamburgerställe över Gangnam-daero befinner vi oss just nu på vad som så passade har kommit att kallas "the Flower Cafe" inom Minerva. Det är ett mysigt cafe fyllt med blommor och växter samt hipster koreaner i sina bästa dagar. Södermalm skulle vara stolt. 
 
Jag har höga ambitioner för dagen, och kommer antagligen att vara posterad här ett bra tag innan jag känner mig färdig. På måndagar och onsdagar har jag nämligen tre lektioner, vilket innebär att mina söndagar kräver lite arbete. Men jag är inte så stressad just nu. Igår tog jag en hel dag för mig själv på rummet för att dämpa den överväldigande stressen och sociala pressen som hänger med den första veckan by default. Jag lär mig mycket av mig själv av att ha en rumskompis och inget sätt att stänga in mig själv när det blir för mycket.