/ UWCRCN /

Day 1-4 - Olds och Canmore

Familjen Cranston har verkligen tagit emot mig och fått mig att känna mig hemma i deras hus i Olds, Alberta i mitten av Canadas slättland. De har visat mig runt i deras vardag, det som för mig är så exotiskt, samt tagit med mig på resor runt i Alberta, och det har bara gått 4 dagar. Det är så himla kul att träffa Cheyenne igen, och att få se var hon bor. Jag trivs jättebra här, och imorgon beger vi oss till den stora Cowboy-festivalen Stampede i Calgary! Jag är otroligt taggad. Cowboyhatt och rutig skjorta ska på, och sedan ska jag, Cheyenne och hennes vänner ta bilen in till Calgary. Bilder kommer vid nästa tillfälle med wi-fi, antagligen om ett par dagar, men vi får se. 
 
Cheyenne jobbar ibland på dagarna, och det är ju såklart tråkigt, men då har hennes mamma, Kyla, antingen varit snäll nog att visa mig runt eller hjälpa mig med något, eller så har jag legat och chillat i Cheyennes rum i källaren, det enda rummet som inte är smältande hett. Utomhus är det ca 30 grader, och det beräknas imorgon bli över 33, vilket kommer att bli otroligt varmt då vi kommer att befinna oss på asfalt hela dagen tillsammans med över 30 000 andra glada fake eller icke-fake cowboys. Det här kommer att bli en upplevelse. 
 
För mig är de allra minsta och mest självklara sakerna i Cheyennes vardag intressanta, såsom rodeos, ko-utsällningar, bönderna och åkrarna, traktorerna, pick-ups, bilkulturen och allt som är öppet dygnet runt. Canada tycker ju vi inte borde vara så annorlunda, men det är det faktiskt.