/ UWCRCN /

En vecka kvar

Så var det bara 7 dagar kvar i lilla Sverige för mig då. Vad händer sen då? Kotrollfreaket inom mig darrar och rullar tummarna av skräckslagen förväntan, men mitt ansikte verkar enligt spegeln ha det pokerface jag aldrig visste att jag hade. Jag är skräckslagen, förväntansfull, lamslagen, sprudlande lycklig, okej, inte okej, överväldigad, livrädd, asglad och nervös så att jag blir skitnödig. Men jag tror ändå att det kommer vara okej. Och jag hoppas på mer än det. 
 
Hur packar man ner sitt liv i två väskor á 20 kg? Kan någon snälla berätta det för mig? Ja, jag har tusen packlistor, och tusen till i hjärnan. Hur packar jag ner min stereo, mitt hemmabiosystem, min säng, mitt skrivbord och alla mina böcker? Har någon en tillräckligt stor resväska för det? En kanske mer relevant fråga är nog: Hur klarar jag mig utan all min materiella lycka?
 
Från diverse olika inofficella packlistor har nog ändå vår fantastiska facebookgrupp enats om denna som en ledstjärna i kaoset:
  • Mug
  • Alarm clock or phone
  • Bowl and plate
  • Cutlery
  • National Costume
  • Curtain!! (someone will calculate the measurements)
  • Flag (big flags, little flags, all of it)
  • Moisturizer (it gets super dry)
  • Hand Towel (optional)
  • Swimming towel and clothes and goggles plus extra if you have
  • Hand soap (optional)
  • Medicine
  • Tea
  • Lots of food from your own country
  • A clear idea of what you're going to stick around your corner (Posters and stuff)
  • Camera
  • Chapstick (it gets really dry I reiterate)
  • Postit Notes
  • Laundry bag and net (IMPORTANT)
  • Proper Stationary (if where you come from this stuff is cheap, buy like 10 pens and pencils.)
  • TI 84 calculator if you have one, scientific
  • A stuffed toy animal :)
  • LUNCH BOX
  • Bluetooth speakers (option)
  • Computer
  • WARM CLOTHES (guess this is a given.)
  • Adapter
  • Multiplug (you can buy one there but still. EU multiplug obviously)
  • Something sweet smelling for room (rooms can smell bad sometimes?)
  • Hairties (we have a lack of these)
  • Something that freshens up laundry
  • Writing books
  • Sticker Hooks (if you want to hang a picture, a belt or other)
  • Formal Gear (suit dress whatnot)
Som sagt... 40 kg? HJÄLP.