/ UWCRCN /

Scabies and Formalities

I veckan informerades vi om att det har hittats skabb på Campus, och likt resten av alla elever fick jag total panik och började känna det paranoida inbillade kliet komma. En total campusstädning utfördes då vi var tvungna att dammsuga alla golvytor, tvätta våra skrivbord och hyllor, tvätta alla sängkläder, torka av våra madrasser, tvätta alla kläder och städa upp. Gladeligen när det går skabb. 
 
 
Sedan till eventet jag och resten av min PBL-grupp har jobbat med i två veckor - College Council Dinner dit alla viktiga människor inblandade i skolan kommer, bland annat den finska utrikesministern under Kalla Kriget - Pär Stenbäck, Sveriges före detta utbildningsminister och vice talmannen 2006 samt en massa andra coola människor. Pär kom fram till mig när jag stod och tog bilder och sa att han trodde att jag var finska. Jag sa då att det var jag ganska säker på att jag inte var. Han bad mig då att redogöra för var min släkt kom ifrån och kom utifrån svaret fram till att det var mycket möjligt att jag hade finskt påbrå och han uppmuntrade mig att släktforska om det inte möjligtvis var så att jag var finsk. Jag hade tydligen "de där kindbenen". Jag tog det som en komplimang och stod under hela konversationen och var starstrucked. 
 
 
Pär Stenbäck aka coolaste i världen.
Jan Björkman, före detta vice talman. Urskön och var med på vår swedish gathering och käkade kakor och pratade om UWC.
Vår Linnea från UWC Sverige