/ UWCRCN /

Pick-up lines and comedies

"Jag ska knulla skiten ur dig. That one is for all the bastards who come into my room. And Alexis. And the Danes. I'm actually gonna write it on my hand so I can read it every day."
"Klara, this one is for you: Do er sa häftig."
"You can actually learn so many words by pick-up lines."
 
Ja, Reda har tagit sig an uppgiften att lära sig svenska pick-up lines och det är bitvis något absurt. Han sitter nu nedanför mig vid Ayas skrivbord och säger titt som tätt en dåligt uttalad pick-up line med en kommentar efter. Han har även ett paket 1kg vaniljglass i knät som han lassar i sig som en annan hungrig varg. Han är ganska fin ändå, och han har blivit som en roomie till oss i DH104 då han är här ungefär lika ofta som jag är det. Men när han helt plötsligt utbrister "Du har en snygg röv" när jag ska lämna rummet och ser sådär oskyldigt stolt ut kan jag inte annat än skratta åt honom. Han fattar ju inte ens vad han säger.
 
Jag har ingen aning om var tre av mina rumskompisar håller hus just nu, men Lorena för lika mycket oväsen som om de alla tre hade varit här. Hon ser nämligen på New Girl, som jag så listigt planterat i mina roomies sinnen och som får dem att faila IB. Makten! Jag kan ibland komma in i mitt rum och höra ett plötsligt asgarv från bakom en stängd gardin eller från någon vänd mot sitt skrivbord, och jag reagerar inte ens längre. 
"New Girl?"
Inget svar. 
Jag nickar och ler belåtet för mig själv. Jag är så nöjd med att jag lockat med dem ner i fördärvet av TV-serier. Nu finns det ingen väg ut. Jag har förstört dem för livet, och det är jag stolt över. Jag hoppas att ni kan föreställa er mitt smirky smile just nu.
 
Nu kom Reda just upp till min säng, och trots att jag är lite besvärad av hans pick-up lines är det helt okej. Det är så man gör här. Mi cama es tu cama. Alla kryper upp i min säng, och det är så mysigt. Ibland kan jag komma in i mitt rum och hitta Cheyenne sittande där. 
"I went here to see you and when I got in to the room I realized I hadn't even knocked, and then I just shrugged and went up to your bed."
Men det är verkligen så himla mysigt. Jag tror att rekordet av människor som har varit i min säng på samma gång är ungefär 8, men medelvärdet av den vanliga summan är väl kanske 4 olika personer per dag. Jag älskar det och jag använder min säng som ett ställe att hänga på. Nu ska jag försöka schasa iväg Reda och försöka sova. Jag ska också försöka övertala honom om att hämta mina underkläder som är i torktumlaren i UTC, men jag vet inte om jag kommer lyckas, så jag får nog hämta dem imorgon.