/ UWCRCN /

Weather Schizophrenia

Hur är det möjligt att det kan ha gått mer än 6 timmar sedan jag klättrade ner från min säng imorse och jag kan titta tillbaka på dagen och konstatera att jag inte har gjort någonting som kan kallas för produktivt. Jag har inte skrivit mitt Reflective Statement för svenskan som är tills imorgon kväll, jag har inte skrivit en enda av mina CAS Reflections, jag har inte läst ur boken vi jobbar med på svenskan och jag har inte gjort geografin (detta dock för att min något förvirrade lärare inte har gett mig pappret han väntar sig att vi ska ha fyllt i tills imorgon). Vad jag däremot har gjort är att kolla på blocket och finn.no efter en ny kamera, tagit en massa bilder av folk då deadlinen för att skicka in bilderna till vår Yearbook närmar sig hastigt. Och trots att jag har tagit en massa bilder av andra människor är mitt rum inte klara med våra bilder, och vi måste verkligen ta oss i kragen när det gäller det. 
 
Just nu sitter jag i min säng och tittar på mina gardiner med vita och ganska gulliga kaniner på samt är i princip inpaketerad i mitt täcke i ett försök att återfå värmen efter att ha varit ute och tagit en massa bilder av folk i snön. Ja, det snöar hur mycket som helst utanför. Jag kan verkligen inte förstå vädret här, det finns verkligen inget som helst sammanhang mellan de olika väderförhållandena som poppar upp, så att "klä sig för dagen" här är en riktig utmaning. Du vet aldrig vilket sorts väder som kan komma härnäst, vilket betyder att du alltid måste ha med dig något vattentätt utifall det skulle komma regn (eller göra som jag och acceptera vätan och vägra jacka), ha möjlighet till kortärmat utifall solen skulle titta fram, samt alltid ha gummistövlar nära till hands. Denna dagen började till exempel med sol och värme, övergick i snöstorm och har nu återgått till strålande sol. Detta inom spannet av ca 3 timmar. 
 
Vad ska jag göra nu, tro? Jag har verkligen inte energi nog att påbörja något skolarbete nu, så vad gör jag då. New Girl är ett alternativ, men jag har faktiskt sett vartenda ett av avsnitten som har kommit ut. Min kära syster Elsa tipsade mig om en ny serie idag, men som den ansvariga (ja, ja, lite sarkasm kan jag väl få slänga in) elev och person som jag är har jag beslutat mig för att för tillfället inte påbörja någon ny show. Frågan är dock då vad jag kan göra som är produktivt oproduktivt. Jag kanske skulle ta och försöka ta en nap. En dum idé, men det är nog det som kommer att hända. Jag ber om ursäkt till Ganesh, den indiska skolguden för min olydnad och lathet. क्षमा (kṣamā).
 
Peace out.