/ UWCRCN /

Solar Eclipse And Some Nordic Values

Idag är det ju som ni ju antagligen är väl medvetna om en solförmörkelse. Faktsikt ska detta hända ungefär medan jag skriver detta inlägg, men såklart ser vi ju ingenting av detta fenomen här i Flekke. Regnmolnen ligger där idag igen som en tjock grå matta som täcker hela himlen. Det enda som gör att man märker av den lite är att det är lite mörkare utomhus än vanligt, men det är det enda. Yenglik sitter i sin säng (vi har båda free block nu) och tittar på en live-stream av solförmörkelsen över Svalbard och jag gick över dit precis då månen täckte solen, och det var skitcoolt. Synd att det inte märks här.
 

Mycket händer nu. Igår var det Nordic GC, Global Concerns, vilket är en dag som händer två gånger varje år här på skolan men med fyra olika teman så att man har varje tema en gång under sina två år här. Det är Humanitarian, Nordic, Environmental och Free Choice och än så länge har vi haft Humanitarian GC och nu igår Nordic GC. Jag var med i planeringen av denna GC (det är obligatoriskt att vara med i planeringen av en GC under två år) och liksom alla andra i organisationsgruppen fick jag ansvar för en workshop tillsammans med några andra. Så jag, Anna och Valery organiserade en stickningsworkshop. Jag vet inte vad för slags "global concerns" som finns i stickning, men det är nordiskt i alla fall, och det var mycket trevligt att sitta och sticka i en cirkel i Swedish Classroom en hel dag och lära folk att sticka. Helt klart skönaste skoldagen på länge. 
 
Per Heggenes CEO IKEA Foundation.
 
I tisdags var jag också på promenad med Solveig, min kära vän, visst är hon fin?
 
Ni får nu också en exklusiv före- och efterbild på mitt hörn från i onsdags.
 
 
Förlåt för att det var ostrukturerat, nu lunch.