/ UWCRCN /

The Weather and Other Boring Stuff

Regn, regn och åter regn. Ibland kommer solen fram, men man kan inte vänta sig att den ska stanna där, utan cynisk som man (jag) är tar man (jag) alltid med sig (mig) jackan ut ändå. Det kan ju bli regn snart. Mitt motto är att aldrig lita på vädret - det går helt enkelt inte. 
 
Mina kompisar har börjat märka att det finns ett mönster bland skandinaverna här på skolan - vi pratar alla om vädret. Vi inleder samtal med prat om vädret, vi fyller ut en konversation med lite snack om vädret och vi kommenterar vädret när vi möter varandra i korridoren. Varför? Jag vet inte, det ligger väl i vår kultur. Nej, jag tror att det beror på att vi till skillnad från till exempel latinamerikanerna har så mycket olika väder och är så beroende av det. Här är det ju dock inte mycket till olika väder. Regn. Jag är också lite skadad av alla svenska litteraturlektioner här var vi har diskuterat Henrik Ibsens Gengångaren där vädret används som ett sätt att beskriva ett sinnelag eller stämningen i boken. Och det område han skriver om råkar passande nog vara västnorge. 
 
Hur som helst, efter denna lilla inledning med väder kan vi ju gå vidare. Jag vet dock inte riktigt vad jag ska skriva om idag... Jag har en massa prov och inlämningar denna vecka men jag har ingen energi så jag pluggar inte lika mycket som jag borde. Idag hade jag ett geografiprov som jag blir förvånad över om jag klarar över huvud taget, imorgon har jag ett E-systemsprov som jag inte alls är förberedd på, matteläxa som jag inte gjort samt en text som skulle vara inlämnad igår som jag inte ens har börjat på. Tack gode gud för att vi får påsklov på onsdag för jag håller på att kollapsa under allt som behöver göras. 
 
Ursäkta för föga upplyftande text, nu ska jag försöka komma in i badrummet och ta en dusch när Yenglik är klar och sedan ska jag sova. Jag orkar verkligen inte bry mig om prov just nu - min hälsa är viktigare. Mina ben pulserar av träningsverk efter dagens TSK-pass. Nu stämplar jag ut. Slut.