/ UWCRCN /

Dark Shower (alone)

När saker och ting går sönder på det här stället är det inte bara att "gå och köpa en ny", utan saker som silvertejp, lim, nål och tråd används för att lappa ihop vad det än gäller, allt från iPhones till ett par byxor. För det finns verkligen ingen möjlighet till reparation närmre än 4 timmar bort. En annan sak är det när ens badrumslampa går sönder. Tänk dig ett rum med fem individer, för sakens och ideologins skull av oidentifierat kön, som delar rum och ett badrum. Vad händer när badrumslampan går sönder? Det blir kaos. 
 
Vi har nu gått i tre dagar med en trasig badrumslampa, och jag måste säga det att ta en dusch är ett rent äventyr. Man har ingen aning om var saker och ting är utan man stryker med handen längs de kaklade väggarna på jakt efter diverse hyllor och annat nödvändigt. På kvällen (natten) när vi passande nog allihop duschar är det ju såklart beckmörkt, och badrummet blir som ett svart hål; man sugs in och vet plötsligt inte vart allt försvinner. Sminkningen på morgonen sker på måfå, jag går på magkänslan när mascaran appliceras och känner först med fingrarna vart finnarna sitter innan concealern åker på. Det är härligt provisoriskt, och jag känner helt plötsligt att jag bor långt från civilisationen. Det är spännande för en liten stadsjänta som mig. 
 
Snart kommer nog vaktmästaren och fixar det dock, men han var ovanligt motstridig när vi skickade ett mail i gårkväll.