/ UWCRCN /

Support?

Att leva så nära varandra som vi gör här är ibland en gudagåva och ett rent nöje, men ibland ett utmaning på alla sätt. När en rumskompis är ledsen eller mår dåligt gör man sitt bästa för att vara där, men ibland blir det inte bättre för att man vill ge en kram eller säger I know, honey, I know. Ibland måste man låta dem ha sin egen tid en stund för att låta dem fundera ut saker och ting på egen hand. Det blir inte alltid bättre för att man menar väl. Det är svårt att bara se på när en otroligt nära vän lider, men ibland måste man hålla tillbaka sin kärlek och vänta. 
 
Hur kan man svara lugnande på "I want to go home"? "I know"? Jag vill ju så gärna vara där, men ingenting blir bättre för att jag tränger mig på. Det är en av de sakerna jag har lärt mig sedan jag kommit hit. Allting måste få ta sin tid, vad det än gäller.