/ UWCRCN /

Recap

Som vanligt så börjar det att bli ett tag sedan någonting dök upp på bloggen, och det beror inte på tappat intresse utan bara... Ja, det gamla vanliga; för lite tid osvosv. Hur som haver. Nu lite bilder från de senaste... veckorna? månaderna? För min skull ska jag bättre mig, jag älskar ju att skriva och ta bilder, jag måste bli bättre!
 
Låt mig presentera... 
 
Minerva Ascent Weekend
 
 
Som några kanske har sett på Facebook så var jag och hälsade på mitt framtida universitet i San Francisco (jag accepterade min plats i onsdags och börjar nu officiellt på Minerva Schools den 1a september i höst!) i månadsskiftet januari/februari. Det var helt fantastiskt kul, och jag tog inte alls så många bilder som jag hade hoppats på just därför. Ett väldigt hektiskt schema och många väldigt trevliga människor! 
 
 
 
Brazilian Carnival
 
I veckan nu har vi haft ledigt från skolan för att plugga järnet inför våra Practice Exams eller "Mocks" som vi skriver nästa vecka. Huruvida man kan kalla det vi har gjord "plugga järnet" är väl kanske subjektivt, men jag har nog i alla fall pluggat så mycket som har varit möjligt. Hur som haver, för att ta en liten paus från pluggandet anordnades en brasiliansk carneval för oss andraåringar, men även de förstaåringar som är kvar på skolan. Och eftersom att min rumskompis är från Brasilien drogs jag in i färgerna och den inbillade värmen i carnevalen (det var i själva verket -8 grader ute).
 
 
Slut för denna gången, lovar att återkomma snart igen! Puss och kram skumbanan!